
Numarul atacurilor cibernetice a crescut considerabil in ultimii ani si tot mai multe companii au suferit pierderi imense. Printre acestea se regasesc si spitale sau cabinete medicale care au pierdut o cantitate imensa de informatii despre pacienti, afectand mai mult decat reputatia companiei, inclusiv sanatatea oamenilor.
Un studiu privind numarul acestora, dar si pierderile suferite in urma atacurilor cibernetice din 2020-2021 arata ca pierderile si costurile organizatiilor s-au ridicat la 13 milioane de dolari. Conform aceluiasi studiu, numarul atacurilor cibernetice este de aproximativ 2200 pe zi. Acest lucru inseamna ca exista unul la fiecare 39 de secunde.
Iata cateva dintre companiile mari, care au suferit pierderi enorme.
UHS
Universal Health Services cuprinde datele a peste 400 de spitale si cabinete medicale din Marea Britanie si Statele Unite. In anul 2020 acestia au suferit pierderi semnificative privind datele, fiind nevoiti sa recurga la metoda traditionala de colectionare a acestora: pixul si hartia. Un atac cibernetic este devastator pentru un spital, milioane de pacienti neputand sa beneficieze de tratamentele necesare si de fisele medicale. Acest lucru poate afecta in cel mai grav mod sanatatea acestora.
In anul 2021, una dintre cele mai mari platforme a suferit in urma unui atac cibernetic. Peste 700 de milioane de utilizatori au fost afectati de hackerul numit “God User”, amenintand compania ca va vinde datele utilizatorilor. LinkedIn a sustinut ca nicio parola, adresa de email sau alte date personale nu au fost dezvaluite, insa acest eveniment a incalcat termenii si conditiile platformei. Motivul? God User a oferit o mica parte din lista de date ce continea destule informatii personale ale utilizatorilor ce puteau fi folosite in cele mai periculoase moduri de alti hackeri.
Acelasi lucru s-a intamplat in cazul renumitei companii Facebook. Platforma a fost hackuita si datele personale a aproximatv 533 de milioane de utilizatori au fost expuse pe internet. Printre aceste date se regasesc si numere de telefon, ID-ul si numele conturilor. Doi ani mai tarziu, aceste date au fost gasite publice pe dark web, actiunile acestea putand sa aiba repercusiuni grave pentru utilizatori.
Marriot International
Hotelul Marriot a fost supus unui atac cibernetic in anul 2018 in urma caruia datele personale a peste 500 de milioane de clienti au fost furate. Dupa numeroase cercetari, s-a descoperit faptul ca printre datele in cauza se regasesc si adresele de email, numere de telefon, numele persoanelor, numarul pasapoartelor, genul, varsta si data de sosire si plecare din hotel.
Se pare ca in unele cazuri au fost descoperite si informatii ale cardurilor bancare. Compania a primit o amenda de 18.4 milioane de lire din cauza neglijentei si a lipsei de securitate.